Marketeers die dit jaar niet instappen op de intercity die Mobile Marketing heet krijgen het toch echt vrij lastig. Hetzelfde geldt voor content marketing dat in een adem genoemd mag worden als het gaat om focus in 2014. 43% van de B2C marketeers en 38% van de B2B marketeers produceert al mobiele content. Naast mobile marketing en contentmarketing zijn er nog 3 aandachtspunten waar je rekening mee moet houden bij het uitvoeren van een effectieve online strategie dit jaar.

Zo is social media inzet op Facebook, Linkedin en Twitter niet meer voldoende voor veel organisaties. Om een grotere doelgroep aan te spreken is aanwezigheid op socialmedianetwerken als Pinterest, Google+, Tumblr , Instagram in 2014 een must. Zowel voor het optimaliseren van het CRM beleid van de organisatie als het beter gevonden worden in de zoekresultaten van Google is aanwezigheid op deze netwerken een pre.

Gebruik tevens afbeeldingen, video en infographics. Beelden zeggen vaak meer dan 1000 woorden en vormen een mooie onderbreking van je blog of betoog. Ook is het de manier om belangrijke aandachtspunten van de organisatie of van je product of dienst simpel en duidelijk over te brengen aan je doelgroep. Video is hierbij uitermate populair. Al meer dan 70% van de marketeers gebruikt video bij het produceren van content.

Tot slot. Houd het simpel. Gebruik geen vakjargon en kies de woorden en afbeeldingen die je gebruikt met beleid. De consument zal het beter begrijpen en langer onthouden. De kans op converteren wordt alleen maar groter.

Online strategie

photo:scottm(cc)