In de online mix mag  mobile advertising niet meer ontbreken. Het promoten van je mobiele website, een bijdrage leveren aan het verhogen van het aantal downloads van je app, vergroten van je naamsbekendheid of het versterken van je merkvoorkeur bij je doelgroep of wil je meer conversies Mobile Advertising kan je helpen bij het realiseren van deze doelstellingen. En dan hebben we het nog niet gehad over alle kansen rondom location based adverteren. Het kan echt allemaal met mobile advertising. Het IAB UK heeft nog steeds 50 mobiele campagnes live staan als voorbeeld en ter inspiratie.

Mobiele campagnes

Het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie. IAB houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van deze sector. Secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers.

De IAB van onze buren aan de overkant van de Noordzee hebben meer dan 50 internationale mobiele campagnes over de creatieve mogelijkheden voor mobiel en tablets op de website geplaatst ter inspiratie. De gallery heeft als doel marketeers te inspireren tot creatiever adverteren op mobiel en tablet en is toegankelijk voor de hele industrie

Klik hier voor de gallery en laat je inspireren met 50 mobiele campagnes op een rij.

Geïnteresseerd in 10 tips voor een effectieve mobiele advertentiecampagne? Klik dan hier.

photo: gailjadehamilton (cc)