E-mail is populair onder online marketeers. Deze vorm van direct marketing kent lage kosten, een goede meetbaarheid en een hoge conversie. Wat wil je nog meer als marketeer?

E-mail en mobiele telefoons
In Nederland heeft 70% wel eens iets aangeschaft naar aanleiding van een e-mail. En dat e-mails steeds vaker geopend en gelezen worden via mobiele devices is ook geen geheim meer. Volgens onderzoek van Blinker in 2014 wordt in ons eigen land 42% van alle e-mails op een smartphone of tablet gelezen, waarbij oudere leeftijdsgroepen voorkeur geven voor de tablet.

Toch zijn er een aantal mythes in omloop over e-mail en mobiele telefoons die in onderstaande infographic ontrafeld worden. Een opvallende mythe is dat een groot gedeelte van de mails overdag worden gelezen. Dit is per definitie niet waar. Vroeg in de ochtend, maar vooral na werktijd vanaf 17.00uur tot aan in de avond worden de mails het best bekeken. Dit moet marketeers aan het denken zetten op welk moment je het beste de e-mail kan verzenden.

photo:wjlonien(cc)

6mythes.emailenmobieletelefoons