Slimme marketeers investeren in content om millennials op elk moment en elke plaats te bereiken, via het kanaal van hun voorkeur en met boodschappen die aankomen. Brenner: ‘Mijn bedrijf, NewsCred, deed onderzoek bij 500 millennials in de USA en vond dat 47 procent meestal -zo niet altijd- bedrijfscommunicatie opent. Ze luisteren en staan ervoor open. En 62 procent van de onderzochte millennials gaf ook aan dat de content die ze van bedrijven online zagen of lazen (op websites, social media, in het nieuws) ervoor zorgt dat ze zich verbonden en loyaal voelen met het merk.’ Dit blijkt uit onderzoek van NewsCred.

Consistente communicatie
Ze willen zich best verbinden en ze weten ook dat als ze dat doen, ze precies doen wat marketeers willen. Brenner: ‘Als je ervoor zorgt dat jouw contentmarketing snel en grootschalig op het juiste moment bij millennials komt, is dat een garantie voor een lange en gezonde relatie. Maar als jij niet consistent bent, eet een bedrijf dat dat wel is jouw stuk van de koek op. Veel marketeers denken waarschijnlijk ‘hoe weet ik nou wat voor elke millennial de juiste boodschap is?’

Terwijl marketeers constant onder een spervuur van data en de media liggen met verhalen dat millennials niet erg toegewijd zijn, denk je gemakkelijk dat het geen ROI oplevert als je ze niet als individuen behandelt. Niet is minder waar. En contentmarketing is de sleutel voor de oplossing. NewsCred’s onderzoek wees uit dat millennials aangesproken willen worden als de unieke mensen die ze zijn, 64 procent van de onderzochte millennials zei dat ze positiever reageren op merkboodschappen die aansluiten bij hun culturele interesses (muziek, films, sport, entertainment) en 62 procent zei hetzelfde over boodschappen die ze helpen hun eigen alledaagse problemen te overwinnen.’

Gepersonaliseerde content

Content personaliseren op de schaal waarop millennials die consumeren schrikt menigeen af. Hoe kun je ooit iedereen een unieke merkbeleving voorschotelen? En toch, als je de tijd neemt om content te produceren waar je gebruikers iets mee hebben, zegt 50 procent van de onderzochten bereid te zijn die op social media te delen. Het is de moeite waard om tijd te steken in content waarmee je millennials vroeg en diepgaand kunt verbinden. Het onderzoek wees uit dat millennials vooral merken prefereren met een uitstekend product (77%) dat ze al kennen en vertrouwen (69%). En bijna een derde zei dat ze waarschijnlijker een product zouden kopen als de content niet teveel de nadruk legt op verkoop, maar authentiek is en waarheidsgetrouw.

Deze data onderstrepen het belang van het vroegtijdig ontwikkelen van een relatie met millennials, zodat ze jouw merk meer en meer gaan kennen en waarderen – zelfs voordat ze nodig hebben wat jij verkoopt. Dat lijkt me vooral waar voor bedrijven voor wie verkoop gekoppeld is aan een reden of een levensfase bijvoorbeeld luiers, diamanten ringen of opstalverzekeringen.’

photo:jacme31(cc)

millennials