Dat het landschap van socialmedia netwerken aan het veranderen is zien we om ons heen gebeuren. Facebook is nog steeds de grootste, maar Instagram, Snapchat en zelfs Google Plus timmeren hard aan de weg om de jongere doelgroepen voor zich te winnen. Ondertussen zien we 7 Social Media focuspunten die het socialmedia beleid van veel merken gaan bepalen dit jaar. We bespreken deze factoren en geven een beeld van het socialmedia gebruik in Nederland. Een van de ontwikkelingen is de groei van Native Ads op social media. Bij native advertising gaat het om content die qua vorm en opmaak feilloos matchen bij de redactionele content van het medium. Waar het effect van display bannering door de relatief lage CTR (Click Through Rate) nog wel eens tegen kan vallen en er al jaren sprake is van bannerblindheid bij de consument wordt native advertising eigenlijk alleen maar belangrijker. Dit wordt nog eens extra versterkt door de opkomst van smartphones die voor velen het startpunt zijn naar hun sociale leven. Zo worden ‘In-stream social native ads’ dan ook steeds interessanter voor adverteerders.  Klik hier als je er meer over in stream social native ads wilt weten.

Een tweede trend is het toenemend gebruik van video op mobiel. Het videoverbruik op smartphones gaat namelijk razendsnel. Volgens cijfers van Adobe wordt er massaal video gekeken op smartphones en steeg het aantal bekeken views met honderden procenten afgelopen jaren. En deze trend zet zich alsmaar voort. Consumenten staan ondanks het kleinere scherm dus steeds meer open om naar videos te kijken op mobiele schermen. Marketeers hebben hierdoor een nieuw kanaal gekregen om succesvolle video campagnes te lanceren en door te zetten van tv. Wil je weten wat de 5 onmisbare factoren zijn waar je rekening mee moet houden om succesvol te zijn wanneer je aan de slag gaat met video advertenties? Klik dan hier.

Bekijk de andere 5 SocialMedia focuspunten in onderstaande infographic.

Geïnteresseerd in de status van het socialmedia gebruik in Nederland? Bekijk dan de uitkomsten van het onlangs verschenen Social Media Onderzoek 2014 van onderzoeksburo Newcom gepresenteerd in een kort en krachtig videofragment. Deze is weer terug te vinden onder de infographic.

7SocialMediavoorspellingen

Gebruik

SocialMedia netwerken in Nederland

Bron:newcom