Tweeënnegentig procent van de bezoekers van websites van retailers bezoeken die sites om andere redenen dan om een aankoop te doen. Het rapport “Reimagining Commerce” toont aan dat online shoppers die een website voor de eerste keer bezoeken, dit in 45 procent van de gevallen doet om informatie over een product of dienst te zoeken; een kwart vergelijkt prijzen of andere gegevens en 1 op de 10 zoekt naar gegevens van vestigingen.

De resultaten uit het onderzoek onder meer dan 1.100 Amerikaanse consumenten geven aan hoe belangrijk het is om relevante, aantrekkelijke content aan te bieden tijdens het hele aankoopproces, aangezien het merendeel van de interacties die klanten hebben met een website, niet leidt tot conversie. Sterker nog, slechts een derde van de consumenten die een merksite of -app bezoeken met het idee een aankoop te gaan doen, zetten dit daadwerkelijk door. Een ongekend hoog percentage (98 procent) van de ondervraagden geeft aan af te haken indien een site incorrecte of onvolledige informatie geeft. Dit benadrukt het belang van correcte, beschrijvende content.

Wanneer consumenten een aankoop via de website of de mobiele app willen doen, gaat 60 procent direct naar de productpagina van het betreffende product, zo stelt het onderzoek. Een verdere 18 procent gaat eerst naar de uitverkoop-items en 7 procent zoekt eerst naar klantervaringen voordat ze verder gaan.

Het rapport toont daarnaast aan dat de Amerikaanse consument zich verder beweegt richting het online kanaal voor aankopen: twee derde van de ondervraagden verwacht in 2017 meer online aan te kopen dan in het voorgaande jaar. En 91 procent van de meest frequente shoppers verwacht in 2017 nog meer online aankopen te doen, wat het belang onderstreept van een soepele digitale ervaring voor deze trouwe groep.

Voor meer informatie over klantgedrag en verwachtingen van online winkelende consumenten, kun je het rapport hier downloaden.