Adverteren op facebook is populair. En terecht. Je moet immers adverteren waar je doelgroep te vinden is en waar deze veel tijd doorbrengt. En voor veel doelgroepen is social media en facebook ‘the place to be’. De doelstelling van adverteren op Facebook is vaak om de juiste doelgroep te (bege-)leiden naar je fanpagina, je website of naar je webshop. Wees hierbij bewust van het grote verschil tussen het gedrag van een man en van een vrouw op dit populaire social medium.Advertenties op facebook zijn betaalde berichten die je heel doelgericht kan targeten op basis van o.a. demografische gegevens.

Deze demografische gegevens zijn leeftijd, locatie maar ook geslacht. Je kan je advertentie uiting immers aanpassen aan de doelgroep die je wilt bereiken. De creatie aanpassen op je doelgroep werkt effectief en het is daarom van belang om te begrijpen wat deze doelgroep beweegt. En op welke wijze kan dat beter dan uitzoeken waar je doelgroep op facebook over praat. Tenminste zo hebben een aantal onderzoekers over de landsgrenzen bedacht.

Deze onderzoekers van de University of Cambridge en de University of Pennsylvania  zijn het geweest die op de vraag van het sexe verschil tussen man en vrouw op facebook zijn ingedoken. Uit het onderzoek dat 700 miljoen woorden omvat en 19 miljoen facebookupdates onder 136.000 mensen zijn er een aantal interessante maar wel clichematige resultaten naar voren gekomen. Zo blijken vrouwen en shoppen een uitstekende combinatie te zijn op facebook net als man en zijn xbox en voetbal(club).

In onderstaande infographic worden dus veel clichés nog eens bevestigd. Hoe groter de woorden hoe meer er over gesproken wordt. Bekijk en oordeel zelf. En wees bewust van het verschil tussen man en vrouw wanneer je op facebook gaat adverteren.

Adverteren op facebook

 

Bron: Vice

Photo: luluemonathletica(cc)