Een gedegen en efficiënte contentmarketing strategie behoort voor veel marketeers en communicatie professionals tot de top prioriteiten voor de komende jaren. Terecht, want het zijn de consumenten zelf die bevestigen dat het een uiterste effectieve verkooptechniek is. 3 van de vier consumenten begrijpt dat uiteindelijk de afzender wat wil verkopen maar zegt dit niet erg te vinden.

Alles wat je wilt weten over de 8 stappen van een contentmarketing strategie.
Maar hoe werkt het nou? Hoe grijp je de aandacht van de consument en zorg je ervoor dat (onder)zoekende lezers daadwerkelijk kopers worden. Hier zijn 8 stappen voor nodig:

1. Ontwikkel een duurzaam redactioneel proces.
2. Creëer visueel aantrekkelijke content.
3. Deel en syndiceer unieke content
4. Gebruik relevante socialmedia kanalen als Twitter, Linkedin, Facebook en YouTube
5. Gebruik betaalde kanalen als Outbrain en Facebook.
6. Werk samen met journalisten en uitgevers.
7. Automatiseer je marketingfunnel en genereer leads.
8. Herhalen, herhalen en ….herhalen!

Welke tactieken en daarmee inzet van middelen voor contentmarketing horen bij deze strategie? Artikelen, socialmedia, blogs, e-mail nieuwsbrieven, casestudies, evenementen, videos, whitepapers, webinars en microsites en nog veel meer.

Bekijk de 8 stappen voor een contentmarketingstrategie en nog veel meer in onderstaande infographic.

 

contentmarketing.strategie