Anouk Bos heeft het eerste Instagram influencer agency van Nederland gelanceerd. Het bureau, dat al operatief is op de Engelse markt, speelt in op de behoefte van veel mode-, beauty- en lifestyle adverteerders om meer rendement uit Instagram te halen.

Anouk Bos: “Bij de meeste Nederlandse bedrijven waarmee wij om de tafel zitten is Instagram nog een ondergeschoven kind.” En dat is een gemiste kans volgens de onderneemster, die uitlegt dat een veel gehoord obstakel het gebrek aan meetbaarheid van het platform is. “ROI is leading en bij Instagram – waar alleen een link in het profiel van een gebruiker geplaatst kan worden – is het nog altijd lastig te meten wat het daadwerkelijke effect is.”

Bos pleit dat merken moeten inzien dat Instagram bij uitstek een inspiratiemedium is: “Ik kom net terug van Parijs Fashion Week. Tijdens shows zit om me heen iedereen op Instagram. Het is bizar. De app is voor merken het medium geworden om je brand awareness te vergroten ” Daarnaast vertelt de onderneemster dat Instagram volgend jaar meer links gaat toelaten. “Wanneer dat gebeurt verandert de markt drastisch. De kaarten worden opnieuw geschud. Het is daarom zaak zo snel mogelijk actie te ondernemen en hierop in te springen.”

Buro Hashtag ondersteunt en adviseert merken en bedrijven in hun Instagram strategie en brengt merken in contact met een database van invloedrijke Instagram influencers uit Nederland, Duitsland en Engeland. In elk land heeft zij inmiddels een sterke pool influencers, samen goed voor ruim 3 miljoen volgers. De focus ligt op content creatie en Instagram storytelling, waarbij nauw wordt samengewerkt met de populaire instagrammers. “Het zijn de influencers die haarfijn weten hoe ze een boodschap succesvol onder hun volgers kunnen pluggen”, aldus Bos. Afsluitend werkt Buro Hashtag met een exclusieve tool uit London om instagram campagnes cijfermatig meer inzichtelijk te maken.

Buro Hashtag werkt in Engeland al samen met bekende retailers als Warehouse, House of Fraser en John Lewis.

Bron:Hashtag
photo:info_grrl(cc)