Coca Cola draagt al lange tijd als belangrijkste merkwaarde ‘happiness’ uit. Ook is Coca Cola net als veel andere organisaties steeds actiever op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Maar wat nog uitdagende is voor Coca Cola dat toch niet als een gezondheidsdrankje bekend staat, probeert dit global merk juist de gezondheid !) van zijn gebruikers centraal  te stellen. Bij een maatschappelijk verantwoorde strategie horen de volgende drie P’s: People, Planet en Profit. Deze worden kort en krachtig in een mobile app Coca Cola campagne in de VS samengevat.

Mobiele app campagne 

In deze mobiele campagne waarbij er een koppeling in een app plaatsvindt tussen Google Maps en Facebook worden mensen met een overgewicht beloond door extra meters te lopen. Hiervoor verdienen zij sweet coins die ze in een later stadium na nog meer extra meters en likes op facebook door vrienden weer kunnen inwisselen voor aantrekkelijke kleding. Als beloning uiteraard, en vanzelfsprekend in een webshop die door Coca Cola zelf wordt aangeboden. Geld moet immers binnen de organisatie blijven. De bedoeling van de campagne is dat de auto vaker overgeslagen wordt en het dus ook een positieve werking heeft naast je eigen gezondheid op de Planeet waarop je leeft. Mooi toch?

Deze campagne past prima in de cultuur van de Amerikanen die net als Aziaten net iets sneller en meer dan Europeanen open staan voor nieuwe mobiele technieken en mobiele toepassingen.

 

Photo:berenicegg(cc)