Waar producten en diensten worden aangeboden is er handel. En waar er handel is zijn er marketeers die graag in contact willen komen met haar klanten. Van de tijd van de Romeinen, naar de opkomst van massamedia en massacommunicatie en de revolutie die het internet heet tot aan de rol van mobiele devices het draait eigenlijk om 4 categorieën die een rol spelen in de effectiviteit van het mediakanaal:

– Data
– Bereik
– Targeting
– Creatie

Al deze categorieën hebben een bepaalde waarde in de verschillende mediatypes zoals billboards, tijdschriften, radio, tv, direct mail en uiteraard mobiel. Het zal je niet verbazen dat mobiel er met kop en schouders bovenuit steekt.

Het targeten op individuele profielen in de juiste context op basis van eerder getoond (gebruikers) gedrag met relevante communicatieboodschappen is meer dan ooit mogelijk. En dat met het bereik van offline media als tv en radio in haar glorietijden en met ongekende mogelijkheden tot interactie en snelle conversies.

Bekijk de grote evolutie van het adverteren en welke rol mobiel hier in speelt in onderstaande infographic.

adverteren