Binnen 90 seconden hebben we ons oordeel al klaar over een product en of we deze zullen kopen of niet. Een van de grootste factoren van invloed zijn afbeeldingen. Het enorme percentage van maar liefst 93% geeft aan dat afbeeldingen van grote invloed zijn op de beslissing om tot aankoop over te gaan. Een afbeelding is daarbij niet genoeg. Je kunt namelijk 58% meer web sales genereren door meerdere foto’s uit verschillende hoeken te bieden. Uiteraard moeten het wel acurate afbeeldingen zijn. 

Wanneer een product wordt geretourneerd is bij 25% van de gevallen de reden dat het product niet was wat men ervan had verwacht. Een andere maar wel erg belangrijke factor is de website snelheid. Of het nu gaat om een mobiele, tablet of desktop site. 57% van de online consumenten haakt af wanneer een website niet in minder dan drie seconden op het scherm staat. Zo niet dan komt gelijk ook 80% nooit meer terug.

Mooie afbeeldingen en een snelle website is nog niet alles.Een groot gedeelte van je consumenten kan alsnog afhaken. De grootste ergenissen zijn verborgen kosten waar je pas vlak voor betaling achter komt (41%). Ook het moeten registeren alvorens tot aankoop over te kunnen gaan is bij 29 procent een reden om het bestel proces voortijdig te verlaten. Het bieden van een gasten check-out optie kan het aantal verlaters flink verlagen.

Meer handige insights in het klik gedrag van online shoppers over nieuwsbrieven, online coupons en de waarde van product reviews lees je in onderstaande infographic.

Psychology-and-ECommerce-Checkouts-Infographic

Bron: Vouchercloud

Photo: mccun934 (cc)