Hoe belangrijk is mobiel voor uw organisatie? Deze vraag is in menig vergaderruimte gesteld de afgelopen jaren door marketeers die zich bezig houden met mobile marketing. Niet raar want de tijd dat consumenten op internet spenderen is inmiddels langer dan er tv gekeken wordt. En dat doen consumenten bij voorkeur met mobiele devices, altijd en overal. Kijken we naar de tijdsbesteding op de mobiele telefoon zien we dat 86% van de tijd wij als consumenten actief zijn in-apps, en slechts 14% op het mobiele web.

De status van Mobile Marketing in 2015. Infographic
Is de smartphone een conversie medium geworden? Nee, allerminst. De gemiddelde conversierate ligt vooralsnog op de smartphone rond de 0,92%, op de tablet 2,86% en op de traditionele desktop ligt dit nog hoger en wel 3,41%. We oriënteren en starten onze zoektocht vaak via onze mobiele telefoon, vergelijken prijzen thuis of op de winkelvloer met onze persoonlijke mobiele gids, maar stappen nog dikwijls over op de andere devices voor het afsluiten en kopen van een product of dienst.

Bekijk de status van mobile marketing in onderstaande infographic.

photo:pavlinajane(cc)

MobileMarketing2015.status