Uit een onderzoek door Egderank blijkt dat het toevoegen van een hashtag aan een Facebook post vooralsnog geen extra zichtbaarheid oplevert. Sterker nog uit het onderzoek blijkt dat posts zonder hashtag een positiever effect hebben. Edgerank stelt zelf dat de kans kleiner is bij posts met een hashtag deze deze viraal zal gaan. Opvallend resultaat is dat hashtags op Twitter juist zeer postief werken en de waarschijnlijkheid op retweets sterk vergroot. Namelijk meer dan 70 procent van de merken registeren meer retweets bij het gebruik van hashtags in hun tweets. Op dezelfde wijze tweeten we met z’n allen over televisie programma’s in Nederland.

Dat wij Nederlanders graag tweeten blijkt uit cijfers van Televizier over september 2013. Er worden bijvoorbeeld maar liefst 560.000 tv gerelateerde  tweets per maand verzonden. Het twitteren over televisie programma’s blijkt een populaire bezigheid te zijn. Ook twitteren over voetbal wedstrijden is een veel gedane activiteit met ruim 56.000 tweets tijdens de wedstrijd Barcelona-Ajax.

Bekijk in onderstaande infographic het tweet gedrag van Nederlanders rondom televisie programma’s.

televizier

Bron: Edgerank,  Televizier

Photo: louisfoecy (cc)