Mobile first? Ja, maar eerst ‘customer first’. Zo gaat het er aan toe in de volgende fase van retail; omnichannel 3.0. Niet alleen de contextuele relevantie in communicatie speelt een grote rol maar ook het bieden van een ultieme merkbelevenis voor de klant. De merkbelevenis zodanig dat alle touchpoints en kanalen op elkaar zijn afgestemd. De retailbranche staat op zijn kop en mobiele devices zijn de oorzaak hiervan en  faciliteren in grote mate deze drastische veranderingen. We laten een videofragment zien van hoe een retailstore van de toekomst er uit ziet, en een voorbeeld hoe het modieuze Burberry een ultieme (digitale) merkbelevenis nu al creëert voor haar klanten. 

Definitie van Omni-Channel:

Omni-Channel Marketing is very similar to the evolution of, (Cross  Channel Marketing), but is concentrated more on a seamless approach to the consumer experience through all available marketing channels, i.e. mobile internet devices, computers, bricks-and-mortar, television, radio, direct mail, catalog and so on. Marketeers are meeting the new customer demands by deploying specialized marketing capabilities.”

bron:2organize.com.