Dit is een van de 21 contentmarketing need to know’s die in onderstaande infographic wordt behandeld. Om Seth Godin een van de grootste marketeers van deze tijd te citeren: “Maak iets waar de crowd over praat of in dialoog treedt, anders heeft het geen zin!” Met andere woorden, als je merk niet kan boeien en binden op het Internet dan wordt het lastig om je merkwaardes en communicatieboodschap te laten indalen bij de consument. Het is geen geheim meer dat de impact van traditionele reclame daalt waardoor een goede content strategie steeds belangrijker wordt. De content die je deelt bepaalt of er interactie is of niet.

Contentmarketing wordt vaak met social media, virals en zoekmachine marketing geïntegreerd en genoemd. Niet gek want deze zijn sterk met elkaar verweven. Het bewust willen boeien en binden van de doelgroep door middel van een bewuste contentstrategie zorgt uiteindelijk voor een goede reputatie, conversaties, conversies en waardevolle relaties. Marco Derksen eigenaar van marketingfacts en oprichter van Upstream en contentmarketing expert heeft zijn visie in een presentatie gegoten. Klik hier voor de presentatie en bijbehorend artikel.

Zie hieronder de infographic ’21 new rules for contentmarketing’.

Contentmarketing.Engagement

 

photo:yourdon(cc)