Mobile Advertising is steeds vaker een vast onderdeel van het mediaplan. Uit onderzoek van Adrime Weborama en Blue Mango Interactive komt echter naar voren dat veel Rich Media campagnes cross device minder rendement opleveren wegens het gebruik van Flash.

Grote campagnes van de top tien Nederlandse uitgevers werden gedurende drie weken gemeten en geanalyseerd. Hieruit bleek dat bij een aantal exploitanten 24% van de Flash uitingen niet werd getoond. Adrime Weborama en Blue Mango Interactive concluderen dat er kansen liggen voor adverteerders en creatieve bureaus als zij meer met HTML5 ontwikkelen.

Volgens Smartinsight.com is wereldwijd het internetgebruik via een mobiel appraat in één jaar gestegen van 11% naar 21%. Reguliere websites worden nog vaak met mobiele apparaten bezocht. Dit verkeer is vooral afkomstig van tablets. “Daar gaat het mis. Rich media uitingen dienen altijd te functioneren, alleen wordt er maar zelden rekening gehouden met vertoningen via een mobiel apparaat. Samen met Blue Mango Interactive hebben we de ambitie om mediaruimte optimaal te benutten, daarom hebben we dit onderzoek uitgevoerd. Onze vermoedens bleken juist: er wordt veel niet vertoond. Bij het bouwen van de uitingen kan er nu rekening mee worden gehouden, waardoor je deze 24% niet langer misloopt”, aldus Bastiaan van der Geer van Adrime Weborama.

Lees verder op MobileMarketing.nl

Photo: instantvantage (cc)