Lenovo case MIC.

Op 5 november jl organiseerde Sanoma, samen met kennispartner IAB en mediapartner Adformatie, de Mobile Inspiration Conference. Het Machinegebouw op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam puilde weer uit van de mobiele kennis, cases en ervaringen.

Dit blog wordt u aangeboden door Mark Wilmont, Salesmanager ToTwenty

Er waren diverse internationale sprekers als Joe Laszlo (IAB US), Lassi Kurkijarvi (Sanoma) en Jonathan MacDonald.Daarnaast werden er ook diverse cases gepresenteerd door Sanoma/ GroupM, Memo2, ANWB en Maxus over Lenovo.

Patrick van Rumt gaat dieper in op de effecten die de Lenovo cases hebben gerealiseerd. De presentatie was logisch opgebouwd over de status van mobiel in Nederland, wat de pijnpunten zijn bij de adverteerders, maar ook bij de mediabureaus als het gaat om mobiel adverteren en het deel van mobiel in de mediamix bij GroupM (in 2014 7,5% van de mediamix).

LenovoCase1

In het kort komt het er op neer dat er nog steeds te weinig relevante Nederlandse cases zijn (daar komt verbetering in middels de samenwerking Sanoma en GroupM), gebrek aan specifieke kennis over mobile marketing/ communicatie en mobile advertising bij de diverse partijen.

Wat er sterk was aan de presentatie (onderzoek in samenwerking met Memo2) van Patrick van Rumt is dat hij de uitgangspunten en resultaten presenteerde die voor adverteerders herkenbaar zijn. Het ging Lenovo om ad awareness, product awareness en product consideration. Bij alle drie de vragen zag je een stijging in de resultaten.

LenovoCase2

Waarom heeft Memo2 voor de standaard uitkomsten gekozen met betrekking tot het onderzoek?Dit om adverteerders te overtuigen van de kracht met mobile advertising inzet. Door deze gangbare metrix in te zetten kunnen allround marketeers mobile goed binnen de geldende marketingmix plaatsen.

Eind goed als goed zou je zeggen?

Voor de traditionele marketeers wel. Alleen zat de zaal vol met mobile specialisten en die hadden graag ook andere metrix gezien. Zoals hoe lang is de consument bezig met de advertentie? Hoe ver gaat deze in de sales funnel etc. Dit alles is ook mobiel goed te meten. Dus er ligt hier een kans voor een vervolg met meer diepgaande resultaten en dan specifiek gericht op de mobiele specialist of die marketeer die diepere interesse heeft in mobile advertising.

Voor meer informatie over MIC 2013 kik hier om op de site van Sanoma te geraken met de terugblik over de Mobile Inspiration Conference.

Photo: 71859481@N00 (cc)