Europa’s grootste webwinkel op het gebied van elektronica en techniek, Conrad.nl heeft een nieuw onderkomen gebouwd voor zijn ruim 400.000 producten. Conrad.nl is vanaf nu geoptimaliseerd voor tablets waardoor navigeren met de vingers nu even snel en gemakkelijk gaat als met de oude vertrouwde muis. Zo verschijnt altijd het juiste onscreen-toetsenbord bij de info die men in wil typen.
“Onze nieuwe website is gemaakt volgens de wensen van onze klanten”, aldus een enthousiaste Frank de Groot. “In een vroeg stadium hebben we onze klanten betrokken bij het daadwerkelijke ontwerp. Naast het geven van feedback op de eerste schetsen en het testen van de uitvoering daarvan, gaven zij aan welke functionaliteiten voor hen belangrijk zijn. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om meerdere afleveradressen aan het klant-account toe te voegen.”

Met de lancering van het nieuwe Conrad.nl is het bedrijf overgestapt naar een platform gebaseerd op Adobe Experience Manager (Adobe CQ5).

“Naast de look & feel en de functionaliteiten is er ook veel aan de achterkant gebeurd” vertelt De Groot. “Met betere middleware is het geheel stabieler geworden dan ooit tevoren. Ongeplande afwezigheid of storingen zijn hiermee praktisch uit te sluiten. Ongeacht het tijdstip van de dag (of nacht), onze klant kan zijn bestelling plaatsen wanneer hij dat wil. Wij zijn er altijd voor hem.

Op de vraag wat we verder van Conrad.nl mogen verwachten, antwoordt De Groot lachend: “Veel, heel veel. We houden niet van stilzitten. Met de live-gang van onze nieuwe website zijn we er natuurlijk nog niet. Wij zijn zo ambitieus en perfectionistisch dat we constant blijven tweaken en verbeteringen doorvoeren aan het nieuwe systeem. Onze klant verwacht ook niet anders van ons. Daarnaast bouwen we natuurlijk verder aan ons assortiment. Inmiddels hebben we ruim 400.000 producten in het assortiment, maar dat getal zal snel naar boven bijgesteld kunnen worden.”