Bewust geen pre-rolls bij  maar branded content in de vorm van branded formats bij de introductie van Linda.tv.

LINDA. lanceert een eigen LINDA.tv. Het kanaal is op basis van een abonnement toegankelijk en sluit aan op de behoefte van de LINDA.-vrouw die niets wil missen. Daarnaast zet LINDA. met LINDA.tv een belangrijke stap om verder door te groeien als volwaardig mediamerk. Met een maandelijks printbereik van 1,1 miljoen lezers en een digitaal bereik van 3,9 miljoen unieke bezoekers op LINDAnieuws.nl heeft LINDA. de ambitie om met LINDA.tv het grootste betaalde online kanaal voor vrouwen in Nederland te worden.

Geen pre-rolls Van der Bijl: ”Veel dingen worden bij LINDA. geboren uit customer frustration. Het internet is groot, onoverzichtelijk en tijdrovend. Wij denken met de selectie en eigen video’s van LINDA.tv te voorzien in een behoefte van onze doelgroep, de leukste vrouwen van Nederland. We geloven daarbij niet in pre-rolls voor eigen content. We maken liever branded formats met adverteerders. Deze formats worden in samenwerking met LINDA.het bureau geproduceerd.”

Jildou van der Bijl, algemeen hoofdredacteur en creatief directeur: ”We kijken steeds minder televisie, hebben het te druk of kiezen ervoor om andere dingen te doen. Maar de volgende dag willen we wél mee kunnen praten bij het koffiezetapparaat of op het schoolplein. LINDA.tv is daar het antwoord op. Een platform waar vrouwen in één oogopslag kunnen bekijken wat ze de avond daarvoor hebben gemist, op een moment dat het hen uitkomt.”

LINDA.tv-videoproducties Naast de actualiteit kunnen kijkers ook video-content bekijken die aansluit bij het merk LINDA. zoals vlogs van Rossana Kluivert en Halina Reijn, een vragenrubriek met Martin Moreiro, straatinterviews van Filemon Wesselink en Arie Boomsma die de sterren laat zweten. Linda de Mol trapt zelf af in de serie ‘De mobiel van’, waarin een kijkje wordt genomen in de smartphone van BN’ers. Mensen die eerder in LINDA. hebben gestaan met hun indringende levensverhaal, komen aan het woord in ‘Hoe is het nu met?’.

Samenwerking met KPN KPN heeft zich als launching partner verbonden aan LINDA.tv. KPN zal enerzijds samen met LINDA.tv eigen videoproducties ontwikkelen, zoals LINDA.techTV en anderzijds formats sponsoren zoals ‘De mobiel van’.

Coen Olde Olthof, Senior Vice President of Marketing and Online KPN: ”We zijn erg blij met de samenwerking met LINDA.tv. Net als LINDA wil KPN het leven van vrouwen makkelijker en leuker maken. Technische innovaties zoals de LINDA.tv-app sluiten hier perfect bij aan. LINDA. weet wat vrouwen willen, wij willen vrouwen laten ontdekken dat innovatie en techniek je leven leuker en makkelijker maken. Het resultaat is LINDA.tv, een prachtige toevoeging aan het medialandschap.”

Abonnement Tot eind 2015 is LINDA.tv gratis te proberen. Daarna kost het de gebruiker 3,50 euro per maand. Abonnees van LINDA.magazine betalen slechts 10 euro voor een heel jaar. Na 1 januari krijgen nieuwe gebruikers één maand gratis toegang tot LINDA.tv. Aanmelden kan via LINDA.tv.

Bron:Linda
photo:janitors(cc)