Nieuw onderzoek onder mobiel en tabletgebruik van het IAB in samenwerking met onderzoeksbureau Comscore en mobile bureau Vibrant onder 2.227 respondenten in de leeftijd van 18-54jaar heeft opnieuw bewezen dat de inzet van Rising Star Advertentieformaten geen windeieren leggen. Zo leiden deze formaten in vergelijking met de standaard bannerformaten tot een 3x hogere interactie en 74% hogere merkherinnering. Onder interactie wordt verstaan dat de gebruiker met de mobiele advertentie interacteert door middel van een swipe, slide of tap. De interactie zorgt niet alleen voor een hogere merkherkenning van de advertentie maar ook een 22% hogere herinnering in communicatieboodschap van de uiting. 

De Mobiel Rising Stars bestaan uit de Filmstrip, de Slider, de Adhesion Banner, de Push en tot slot de Fullpage Banner.

IAB Mobiele Risingstars

 

Bekijk het de uitkomsten van het gehele onderzoek over de effecten van de Rising Star Advertentieformaten hier. 

Het IAB VS heeft vorig jaar het  ‘Mobile Marketing Center of Excellence’   whitepaper uitgebracht. De naam van de whitepaper is “Mobile Discrepancies: Exploring Common Root Causes”. De whitepaper geeft uitleg over de veel voorkomende oorzaken van discrepanties binnen mobiele campagnes en hoe deze voorkomen kunnen worden. Wil je hier meer over weten klik dan hier.

Bron:IAB
Photo:AndreasKollmorgen(cc)