Deze week vond in Amsterdam de 4G Connect bootcamp – het innovatieprogramma van Sanoma en KPN – plaats. De 5 beste ideeën werden ontwikkeld tot prototype samen met UX-ers, designers en developers in een vier-daagse bootcamp. Gisteren werden de vijf finale prototypes gepresenteerd.
Onder meer Joost Farwerck, Managing Director KPN NL en Peter de Mönnink hebben de vijf finale prototypes beoordeeld. Beide heren zijn onder de indruk van de prototypes, de haalbaarheid van de ideeën, de gevarieerdheid en de inzetbaarheid. KPN en Sanoma bepalen de komende maand of ze een of meerdere ideeën als interne start-up gaan starten.
- Pick-a-brain, het idee van Matthijs van der Kooij, is een platform waar je terecht kan als je bijvoorbeeld een bepaalde auto wilt kopen en je het liefst nog even iemand over wil spreken die daar alles van weet en er veel mee gereden heeft. De man met de gebruikservaring.
- De Sensofire van Maarten Koks, is een mooi voorbeeld van een app die voor politie en brandweer van grote waarde kan zijn.
- Lovid van Rogier Ramaker is een app waarmee jongeren hun belevenissen van een memorabele plek met elkaar kunnen delen door korte video’s achter te laten.
- Mark de Reuver bedacht LivePro, waarmee je live kunt meekijken met de populaire GoPro camera’s van vrienden, vreemden of professionals.
- Caren Wassink heeft met de TV GezelschApp een app bedacht waarmee live via beeld en geluid kan worden gecommuniceerd met andere tv-kijkers en programmamakers.
Ook voor het zakenleven biedt 4G nieuwe kansen. Om de innovatie rondom deze nieuwe technologie te ondersteunen hebben KPN en Sanoma de handen ineengeslagen. KPN als technologie-expert en Sanoma als innovatief digitaal mediabedrijf. “Innovatie is leuk en ook iets dat we graag samen met anderen doen. Mensen van verschillende achtergronden kunnen samen tot de mooiste en creatiefste ideeën komen en je weet vooraf nooit waar je zult eindigen!” aldus Peter de Mönnink.