Benchmarks met mobiele campagne resultaten zijn altijd leuk om te bekijken. Antwoord op de vraag is mijn mobiele campagne nu effectief geweest en hoe heeft deze gepresteerd vergeleken met andere mobiele campagnes, zijn vragen die menig Marketeer zich stelt. Celtra heeft de resultaten van 170 campagnes in een mooie infographic gegoten en komt met interessante benchmarks.

Het meest ingezette formaat is de expandable (49%). Banners en de interstitial nemen beide ongeveer een kwart van de taart voor rekening. De gemiddelde expand rate komt uit op 0,84%. Tips daarbij zijn net als bij online uitingen een duidelijke call to action en ook het gebruik van animatie komt de expand rate ten goede. Het aantal bezoekers dat daadwerkelijk interactie met de uiting aangaat ligt gemiddeld op bijna 14%. Er wordt dan ook gemiddeld 32 seconden aan de advertentie besteed.

Location based features zijn net als games zeer sterk in het realiseren van engagement. Video blijft echter de populairste feature in een mobiele advertentie. Bekijk in onderstaande infographic de cijfers nog een na.

Location based en games features leveren hoogste engagement op

Bron: Celtra

Photo: yourdon (cc)