Blinker lanceert vandaag de vierde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2016 omgaat met het online kanaal e-mail. Het is het enige onderzoek dat e-mail plaatst naast alle bekende social mediaplatforms. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een trendvergelijking tussen de resultaten van alle edities van het Nationaal E-mail Onderzoek.

In het Nationaal E-mail Onderzoek staan 28 conclusies over het gebruik van e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Een paar interessante resultaten:

  • Driekwart van de Nederlanders koopt online naar aanleiding van een e-mail
  • E-mail is voor Nederlanders het online voorkeurskanaal
  • E-mail wordt voor meer doeleinden gebruikt dan social media
  • Leesmomenten van social media en e-mail verschillen weinig van elkaar
  • WhatsApp en Facebook zijn de populairste social mediaplatforms

De editie van 2016 is de vierde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Blinker is samen met CG Selecties dit onderzoek gestart in 2013. Om die reden hebben we dit jaar een hoofdstuk ‘Trends’ toegevoegd. Na vier jaar durven wij met enige zekerheid te zeggen welke trends blijvend zijn, welke dalen en welke zullen toenemen. 

Het complete onderzoek is hier te downloaden.

neo2016_infographic