In het weekend en dan vooral op zondag wordt er massaal gewinkeld op het internet via onze mobiele devices. Daarbij bezoeken mobile shoppers een groter aantal retailwebsites dan pc only gebruiker: 6.2 websites vs 2.9 websites. Dat de smartphone niet alleen gebruikt wordt voor showrooming, dat wil zeggen het vergelijken van prijzen en reviews op de winkelvloer, blijkt uit dit onderzoek.  36% van de smartphone gebruikers shopt met de smartphone gewoon vanaf huis.

Ook uit dit onderzoek blijkt weer dat smartphone gebruikers in zijn om coupons te ontvangen, terwijl de pc gebruiker liever nog wat extra vergelijkingssites bezoekt.
Mobiele coupons hebben een aantal voordelen. Zo kunnen mobiele coupons direct verstuurd worden, en zo inspelen op tijdsmomenten waarop het bezoek in de winkel lager is dan gemiddeld. Ook kan via location based targeting goed ingespeeld worden op consumenten die zich in een bepaalde omtrek van de winkel bevinden. Dit vergroot de kans op impulsaankopen en levert extra verkeer na je winkel op. Bovendien kunnen coupons opgeslagen worden in het geheugen van de telefoon wat de kans vergroot op latere transacties. Ook kunnen coupons gedeeld worden met vrienden en op sociale netwerken wat je bereik verder vergroot. Kortom het biedt de retailer een tal van mogelijkheden.

Wil je meer weten over Mobiele coupons het onlangs verschenen Mobile Marketing Retail onderzoek klik dan hier.

Hieronder het overzicht van mobile shopping vs pc shopping gedrag.

mobileshopping

Bron: Adweek.com

Photo: Christianobetta (cc)