Word je moeder? Dan verandert er nogal veel. Niet alleen de (hormoon)huishouding verandert drastisch maar ook je mediaconsumptie. Er vindt namelijk een explosie plaats in het gebruik van de mobiele telefoon en tablet.

Nieuw onderzoek heeft het bewezen. Er wordt minder tv gekeken(minus 32%) minder desktop gebruik (57%), maar juist meer gebruik gemaakt van de tablet (plus 29%) en de mobiele telefoon (plus 63%). Over de oorzaak van de explosie in het gebruik van tablets en mobiele telefoons wordt niet gesproken in het onderzoek.

Moeder geworden? Explosie in gebruik mobiele telefoon en tablet
Deze explosie geldt niet voor de moeders met een puberleeftijd of ouder maar voor de nieuwe ‘millenial’ generatie die geboren is sinds ca 1996 en opgegroeid is met alle nieuwe technologische ontwikkelingen, mobiele ontwikkelingen en het internet. 1 op de 4 moeders van deze generatie shopt de helft of meer online.

Bekijk alle ins- en outs over het mediagedrag van de ‘millenial’  moeder generatie.

Bron:Adweek
Photo:yourdon(cc)

moeder.mobielgebruik