De Nederlandse moderetailers zijn koplopers als het gaat om de inzet van mobile devices in de industrie. Ook moderetailers uit Zweden en de UK zijn zeer actief op het gebied van mobile media. Zo komt uit onderzoek van marketingtechnologiebedrijf Criteo.

In ons land vinden 40% van alle online transacties plaats via mobiele devices. Gemiddeld is het aandeel van mobiele devices bij online transacties wereldwijd 33%. De meeste aankopen vinden in het weekend plaats. Ook uit dit onderzoek komt weer naar voren dat mobile shoppers nogal veel wisselen van deze tijdens het aankoopproces. Apps zijn de toppers als het gaat om het realiseren van aankopen. Gemiddeld genereren apps 54% van alle mobiele aankopen met uitschieters tot maar liefst 78%.

Piet-Hein Kerkhof, Managing Director van Criteo Benelux en Scandinavië: “De modebranche loopt vooruit op andere retailers wat betreft mobile. Adverteerders in andere branches kunnen hier zeker wat van leren, vooral van het gebruik van apps in hun strategie. Om de consument aan je te binden zul je een mobile experience moeten maken die naadloos aansluit bij de wensen en mobiele behoeften van de consument.”

Learnings uit het rapport voor andere retailers zijn dat het design en de snelheid van de mobiele ervaring cruciaal is in het aantrekken en behouden van de klant. Ook bestaande klanten reactiveren met aankoopervaringen op maat is een belangrijk advies wat volgt uit de inzichten van het onderzoek. Ten slotte; verminder het aantal kliks waarmee gebruikers een aankoop moeten doen. Maak het zo simpel en overzichtelijk mogelijk en maak connectie met de app en je social media kanalen.

Bron:Criteo
photo:91230670@N06/8411245092(cc)