Nu.nl biedt vanaf heden via programmatic buying de mogelijkheid voor adverteerders om geautomatiseerd een ‘premium skin’ in te kopen.

De afgelopen jaren heeft Sanoma het programmatic aanbod uitgebreid om hiermee aan de groeiende vraag vanuit de markt te voldoen. Na verschillende rich media formaten beschikbaar te hebben gesteld voor programmatic buying zoals de billboard, wordt hier de premium skin nu aan toegevoegd. De skin wordt op cpm basis aangeboden op onder meer NU.nl, Autotrader.nl en WTF.nl.

programmaticskin.sanoma

Nu.nl biedt programmatic ‘premium skin’ aan voor adverteerders
MEC is het eerste mediabureau dat de programmatic skin gaat inzetten voor de ANWB. Eric Kramer, CEO van MEC Nederland: “MEC is digitaal vooruitstrevend en het past ons perfect om deze innovatie in te zetten voor onze klanten. Het is goed om te zien dat er steeds meer rich media formaten beschikbaar komen voor een programmatic distributie”.

Sophie Croonen, manager Product & Development Sanoma: “De skin is een impactvol formaat en een zeer waardevolle toevoeging op het programmatic aanbod van Sanoma. Dit formaat is net als de meeste andere programmatic producten beschikbaar voor zowel onze directe klanten als publishing partners.”

Programmatic buying op mobiel
Programmatic buying kent de afgelopen jaren een enorme populariteit in het online advertentielandschap. Inmiddels gaat ongeveer 25% van de geautomatiseerde online advertentie inkoop via mobiel. 75% vindt plaats via de desktop. De groei van geautomatiseerde inkoop van advertentieruimte op mobiel is vooral populair geworden in-apps. In-apps groeit namelijk 4x zo snel als die van inkoop op mobiele websites. Het populairste inkoopformaat op mobiel is 320×50. Meer interessante statistieken over programmatic buying op mobiel? Bekijk de infographic.

Bron Premium Skin:Sanoma