NU.nl lanceert een geheel vernieuwde site. Het nieuwe ontwerp van de site past zich voor een optimaal gebruiksgemak aan elke schermgrootte aan en biedt nieuwe functionaliteiten voor lezer en adverteerder van NU.nl.

De site wordt dagelijks bezocht door 2,7 miljoen unieke bezoekers. De gemiddelde bezoeker komt meerdere malen per dag terug naar NU.nl, maar wel op verschillende apparaten. Met het lanceren van het nieuwe ontwerp zorgt NU.nl ervoor dat de site op alle momenten en schermen hetzelfde functioneert en creëert daarmee nieuwe mogelijkheden voor de adverteerder.

De nieuwe site wordt, net al de huidige iOS en Android applicaties vanaf het eerste schetsmoment samen met de lezers, via het NUlab platform gemaakt. NU.nl verwerkte daarbij de feedback vanaf de eerste prototypes tot aan de werkende bèta versie.

Wat is nieuw voor de lezer:

– Het nieuws wordt optimaal getoond op elk apparaat
– De dag van NU op de website – Een overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag, dagelijks vanaf 17.00 uur
– Live scoreboard voor voetbalcompetities
– Vernieuwde opbouw van artikelen: meer ruimte voor foto’s, video’s en uitgelichte quotes

Joost Bon, Publisher NU.nl bij Sanoma: “Met de vernieuwde NU.nl website zijn we klaar voor de toekomst. De site biedt onze lezers nieuwe functies, maar ook voor onze adverteerders zijn er nieuwe mogelijkheden: nieuwe advertentieformaten zijn de pushdown radical en de halfpage ad en de bekende radical en billboard zijn in een nieuw jasje gestoken. De lezer wordt met deze nieuwe site bij alle contactmomenten op alle schermen bereikt.
Met 2,7 miljoen unieke bezoekers per dag, zijn we de grootste nieuwssite van Nederland en onze bezoekersstroom groeit nog iedere dag. Met onze nieuwe site krijgt de bezoeker een optimale ervaring op ieder scherm en kunnen onze adverteerders ons publiek nog beter bereiken.”

Photo: wiertz (cc)