Display Advertenties en met name performance display advertenties zijn springlevend en leveren uitstekende resultaten op. Bovendien is het nog steeds een groeiende industrie voor de komende jaren. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van Criteo, wat na gigant Google, het grootste performance display (retargeting) netwerk van de wereld is. Een van de uitkomsten van het onderzoek is dat de hoogste clickrates bij performance display advertenties worden behaald bij banners die gerelateerd zijn aan de High-Tech en Auto industrie.Bovendien leveren performance display campagnes niet alleen meer meetbare resultaten op dan standaard display campagnes, maar weten door de wijze van targeting en het opeenvolgend serveren van banners van clickers ook veel echte harde conversies te maken. De clickthroughrate (CTR) van performance display campagnes ligt 5x zo hoog ten opzichte van standaard displaycampagnes.

Mannen blijken zoals wel vaker echte clickers te zijn. 70% van de internetgebruikers die clicken op High-Tech en Auto displayuitingen zijn mannen. Niet verwonderlijk wellicht vanwege dat auto’s en gadgets wellicht toch meer een mannen dan vrouwen ding is. Toch is uit eerder onderzoek van Google al gebleken dat mannen banners op mobiele telefoons interessanter vinden dan vrouwen. Mannen klikken dan ook veel vaker op banners en zoeken vervolgens naar meer informatie. Maar zo blijkt uit hetzelfde onderzoek de daadwerkelijke aankoop blijkt vaak uit. Dit in tegenstelling tot het vrouwelijke geslacht. Vrouwen klikken minder op banners maar deze kliks leiden wel veel vaker tot aankopen. Worden vrouwen sneller verleid? Zit het shopgedrag in de genen? Of is er wellicht een andere reden te vinden. Klik hier voor meer informatie over dit onderzoek.

Bekijk hieronder de infographic van Criteo.

performance display

Photo: 76708317@N02 (cc)