Het consumentengedrag verandert dagelijks. Zo ook de wijze waarop wij mensen het web opgaan en op zoek zijn naar informatie. De mobiele opmars houdt niet op. Nu wij steeds meer mobiel gedreven zijn zoeken we op onze mobiele devices naar informatie. Maar liefst een derde van de zoekopdrachten gaat via de tablet en smartphone. Waar wordt mobiel naar gezocht? De titel van dit artikel verklapt het al een beetje.

Mobiele zoekopdrachten

Voordat we naar de hoogste zoekopdrachten op mobiel gaan is het belangrijk te vermelden dat de customer journey van oriëntatie tot aankoop beslissing  plaatsvindt over verschillende devices. Zo start 65% op de smartphone met oriëntatie, 61% vervolgd deze actie op de laptop. Slechts 4% gaat verder op de iPad. TomorrowMobile heeft hier eerder een artikel over geschreven, lees daarom meer over de ‘mobile customer journey’ en klik hier.

Mobiele zoekopdrachten worden het meest uitgevoerd op de volgende categorieën:

– Nieuws 57%
– Restaurants 51%
– Navigatie 51%
– Entertainment 49%
– Shopping 47%

Als horeca en restauranteigenaar is dus  zinvol om mobiel je zaken op goed orde te hebben, mocht dit nog niet gedaan zijn, en te streven naar een hoge Google Search Ranking.

Automotive zoekopdrachten vinden mobiel het minst plaats, 17%

restaurant

Bron: Levelwing

Photo: garryknight (cc)