Een van de grootste supermarktketens van Zuid Korea Emart zag de omzet dagelijks tussen 12.00uur en 13.00uur flink inzakken. Om dit tegen te gaan is een zeer succesvolle mobiele QR Sunny Sale campagne gestart in combinatie met een outdoor campagne. Consumenten scanden de QR codes op de billboard in de winkelstraten en zakencentra massaal om de app te downloaden van Emart.

In ruil hiervoor ontving de consument een coupon ter waarden van 12 euro en werd geprofiteerd van aanbiedingen die alleen tussen 12 en 1 beschikbaar waren. Uiteraard werden alle gekochte producten thuisbezorgd. Gemak en voordelig voor de consument en de Albert Heijn van Zuid Korea zag zijn omzet met 25% stijgen. In het videofragment wordt de campagne uitgelegd. 

Dat mobiele coupons werken is al eerder bewezen.Mobiele coupons hebben namelijk een aantal voordelen. Zo kunnen mobiele coupons direct verstuurd worden, en zo inspelen op tijdsmomenten waarop het bezoek in de winkel lager is dan gemiddeld. Ook kan via location based targeting goed ingespeeld worden op consumenten die zich in een bepaalde omtrek van de winkel bevinden. Dit vergroot de kans op impulsaankopen en levert extra verkeer na je winkel op. Klik hier voor meer voordelen over mobiele coupons.

Emart heeft  met deze campagne tevens 12.000 nieuwe downloads gegenereerd. Een mooi succes. Toch is  het behouden van loyale klanten  net zo belangrijk. Binnen een mobiele app zijn er 3 belangrijke  aandachtspunten om klantenbinding te bevorderen. Klik hier voor het artikel om meer te weten te komen op welke 3 aandachtspunten je binnen een mobiele app klantenbinding kan bevorderen.

Hieronder vind je de video over de succesvolle QR mobiele campagne van Emart.