Tele2 introduceert een contractloze abonnementsvorm. Het gaat om een sim-only propositie die bedoeld is voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. Alle gebruikers die mobiele klant worden bij Tele2 kunnen vanaf de start maandelijks opzeggen.

De mobiele proposities van het bedrijf kent daarbij twee wijzigingen. De 4 GB-bundel wordt 5 GB, de 8 GB-bundel wordt 10 GB. De prijzen van deze bundels blijven gelijk. Ook de andere bundels, te weten 1 GB, 2 GB en 24 GB, blijven ongewijzigd. Malin Holmberg, CEO van Tele2, geeft tegenover Telecompaper aan dat de 4 GB- en 8 GB-bundels het populairst zijn. Daarbij is de gebruiker, zowel consument als zakelijk, steeds meer data aan het gebruiken. Dat is de reden om deze twee bundels op te waarderen.

Klanten kunnen hun mobiele abonnement zelf samenstellen, waarbij ze een keuze hebben uit enerzijds een databundel (1, 2, 5, 10 of 24 GB) en anderzijds een belbundel (100 minuten of onbeperkt). Zakelijke klanten kunnen data delen binnen het bedrijfsabonnement. Zij beschikken over een zogenaamde datapool. Deze is maximaal 4 TB.

VoLTE
Tele2 maakt tevens bekend dat alle iPhone 6- en 7-eigenaren (alle 6- en 7-versies) met ingang van 27 januari zowel data- als spraakdiensten op het 4G-netwerk van Tele2 gebruiken. Tele2 Nederland activeerde maart 2016 VoLTE en biedt sinds half december alle klanten de mogelijkheid om via VoLTE (Voice over LTE) mobiel te bellen. Er waren ruim 170.000 actieve VoLTE-gebruikers in december.

Holmberg geeft aan dat Tele2 het afgelopen jaar veel tijd en energie in de bouw van het 4G-netwerk heeft gestoken en dat customer experience vanaf nu bovenaan staat. Om die reden wil Tele2 vrijheid bieden aan de consument, al dan niet zakelijk. Deze vrijheid wordt vertaald in het maandelijks opzegbare abonnement. Holmberg is niet bang dat gebruikers snel weglopen. Zij ziet eventuele vertrekkende klanten als leermoment en dat er zaken te verbeteren vallen.

 

bron:Telecompaper