Vloggen is populair. Het zijn ook deze video-enthousiastelingen die een (jonge) doelgroep bereiken die met andere media lastig te bereiken zijn. Maar welke 5 vloggers genereren de meeste aandacht voor bedrijven en leveren de hoogste PR-waarde op?

De koningin der vloggers is beauty vlogger NikkieTutorials . Zij wist met haar kanaal in twee maanden tijd 20 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Dat blijkt uit onderzoek van Clipit naar de zogenoemde buzz op social media over Nederlandse vloggers in mei en juni 2016. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar aantallen views, maar ook de betrokkenheid en reacties van de doelgroep.

Een gemiddelde video van Nikkie doet 1,4miljoen impressies. Niet gek, zeker niet als je bedenkt dat haar trouwe fans veel van haar video’s delen waardoor ze zo snel een zo’n groot bereik weet te genereren. De PR waarde van Nikkie wordt geschat op 20miljoen euro, maar ook de bekende EnzoKnol doet het niet slecht met 12miljoen euro. Bekijk de interessante infographic en laat je informeren over deze nieuwe vorm van communicatie.

vloggers.prwaarde