De meest actieve online luxe kledingshopper is een vrouw met een iPhone. Ruim driekwart van de vrouwen met voorliefde voor luxe merkkleding gebruikt een Apple-telefoon, waarbij gemiddeld meer wordt besteed dan op een doorsnee Android-apparaat. Dit blijkt uit een analyse die online modeplatform Winkelstraat.nl uitvoerde, om meer inzicht te krijgen in het koopgedrag van online kleding shoppers.

Android of iPhone?
Volgens statistiekenverzamelaar Statcounter maakt 42,9% van de mobiele websitebezoekers in Nederland gebruik van een iPhone. Onder mobiele surfers met een bovengemiddelde interesse in luxe fashion is dit percentage echter een stuk hoger, namelijk 74,8%. Vrouwen die online kleding shoppen gebruiken zelfs nog iets vaker (76,4%) een iPhone.

Mannen versus vrouwen
In vergelijking met mannelijke kledingshoppers zijn vrouwen opvallend vaak op zoek naar items uit de nieuwe collectie, waarvoor zij gemiddeld 39% meer uitgeven. Ook in schoenen hebben vrouwen aanzienlijk meer interesse. Mannen zoeken naar verhouding vaker naar accessoires, zoals caps, riemen en zonnebrillen.

Verder blijkt dat vooral t-shirts en jassen van mannen door hun partner zijn uitgezocht. Mannen shoppen ook regelmatig voor hun vrouw of vriendin, en bestellen daarbij het vaakst een jurk of een nieuwe set sneakers.

Apple-gebruikers geven meer uit
Bezitters van een iPhone plaatsen over het algemeen duurdere bestellingen dan Android-gebruikers. De orderwaarde van een winkelmand vol mode-artikelen ligt op een iPhone gemiddeld 42% hoger dan die op een Android telefoon. Het is wel duidelijk geworden dat iPhone gebruikers meer zijn gericht op sale-items.

Bron:winkelstraat.nl