Dat het hard gaat met de adoptie van smartphones en tablets is geen geheim meer. De mobiele adoptie gaat maar liefst 8x sneller dan deze van het Internet en het web begin deze eeuw. Mobiele betalingen groeien met 48%, mobiele zoekadvertenties met 76% en het aanbod van mobiele banners met maar liefst 100% het afgelopen jaar. Het gaat dus ook hard in de mobiele (advertising)industrie met nog immer groeiende cijfers. 75% van de adverteerders plant ook dit jaar weer hogere mobiele bestedingen dan het vorige jaar.

In consumptie via smartphones en tablets zijn er grote verschillen te ontdekken. Het gebruik van een tablet gebeurt vooral zittend of liggend (88%), terwijl smartphones 81% van de tijd gebruikt wordt staand of lopend/onderweg. E-mails worden bij voorkeur via de smartphone bekeken en minder via de tablet.  In 2017 bestaat 66% van het mobiele verkeer uit video.

Meer statistieken om je te laten overtuigen waarom mobiel in 2015 niet mag ontbreken in je bedrijfsstrategie, bekijk dan onderstaande infographic.

mobile.statistieken.infographic