Online technologie en data specialist Weborama presenteert as maandag het mobile benchmark rapport 2015. Het jaar 2015 is het jaar van mobiele conversie, mobile responsive sites, HTML5 en de adblocker. Het is ook het jaar waarin wearables en masse geïntroduceerd werden, het aantal smartphone bezitters bleef toenemen (80%) en dat terwijl het aantal tabletgebruikers stagneerde (65%).

Hoe hebben bovenstaande ontwikkelingen zich geuit in behaalde campagne resultaten op smartphones en tablets? Hieronder een greep uit de belangrijkste inzichten van het
Weborama Mobile Benchmark rapport over 2015:

– Interactieve campagnes scoren beter dan standaard campagnes.
– Grote formaten zoals de mobile half page (320×240) zijn populair onder uitgevers en bieden meer interactieve mogelijkheden.
– De verdeling iOS / Android ligt gelijk op smartphone. Op tablet staat iOS aan kop.
– Steeds meer devices draaien op een up-to-date besturingssysteem.
– Video wordt ingezet in 20% van de mobiele campagnes.

En wat heeft 2016 voor ons in petto? Mobile first zal langzaam overvloeien in mobile only. Wearables en virtual reality trends blijven toenemen en zullen hun eerste stappen nemen in de advertising markt zo voorspelt Weborama. Weborama lanceert in 2016 een mobile advertising SDK.