In het tweede kwartaal hebben 3,29 miljoen mensen minimaal één aankoop via een mobiel apparaat (tablet of smartphone) gedaan. 32% van de mensen die online koopt, bestelde minimaal één keer via een mobile device Het aantal mobiele kopers groeit hiermee met 13% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014. De tablet is het meest populaire mobile device. Van alle online kopers gebruikt 23% in het tweede kwartaal van 2015 minimaal één keer de tablet voor het doen van een online aankoop. Bij smartphones ligt dit percentage op 14%. Zo blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2015.

Nederlandse consumenten geven in het eerste halfjaar van 2015 7,96 miljard euro uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 18,4% ten opzichte van vorig jaar, toen er in het eerste halfjaar 6,72 miljard euro online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Het totale online kanaal groeit (in euro) in het eerste halfjaar met 18,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de bijna 8 miljard euro online consumentenuitgaven* is 3,91 miljard euro (+19,1%) besteed aan de aankoop van producten zoals telecom, elektronica en kleding. De overige 4,05 miljard euro (+17,6%) is uitgegeven aan de online aankoop van diensten, zoals vliegtickets en (nieuw) afgesloten verzekeringen.

ThuiswinkelmonitorQ2.2015

http://31029865@N06/15019346390