De afgelopen twee jaar is het aantal tickets dat aangekocht is via mobiele devices voor evenementen zoals theater en muziek concerten als ook sportevenementen met 50% gestegen. Dit is een van de uitkomsten van een Google studie naar de rol van mobiel in de customer journey voor een aankoop van een ticket voor een evenement. Mobiel wordt intensief ingezet tijdens de oriëntatiefase. 79% gebruikt de smartphone voor het zoekproces naar aankomende concert/theater of sportbezoeken.  Het bekijken van online video speelt een grote rol in de ‘overwegingsfase’ en zorgt voor veel impact.

De engagement met de smartphone is ook tijdens het bezoek van het event groot. 66% van de bezoekers is actief met zijn smartphone waarvan 20% een post plaatst relaterend aan het event, 17% checkt in, en 16% liked het event. Sociale media spelen dus een grote rol, niet alleen in de orientatiefase, maar ook tijdens het event zelf. En wellicht de meest opvallende uitkomst van het onderzoek is dat maar liefst 1 op de 3 bezoekers tijdens het event alweer bezig is met de start van zijn/haar zoekproces naar een toekomstig geschikt event.

Bekijk alle uitkomsten over de rol van mobiel bij theater, concert en sportevenementen in een infographic en klik hier.

photo:pedestrainrex(cc)