De millenials, de generatie Y of hoe je het ook wilt noemen begint zijn eerste stappen op de arbeidsmarkt te zetten. Deze generatie die opgegroeid is met technologie start dus met geld te verdienen en uittegeven. De generatie geboren in de jaren ’80 en ’90 is een sociale generatie die graag dankzij alle sociale media haar belevenissen wil delen en net als andere generaties gewoon gelukkig wil zijn. Deze generatie heeft echter de mogelijkheid om met de smartphones in de hand snel op sociale netwerken merken te activeren, op te hemelen maar net zo makkelijk ook af te kraken. Dit heeft invloed op de reputatie van bedrijven en op welke wijze we het beste marketing kunnen voeren met deze nieuwe generatie die inmiddels geld te besteden heeft. 

Millenials/Generatie Y en sociale media

Om te begrijpen hoe we deze millenial generatie Y kunnen betrekken bij onze producten en diensten is het noodzakelijk te weten hoe zij met (mobiele media) omgaan.
In onderstaande presentatie wordt duidelijk dat deze generatie een combinatie van email, search promoties en social netwerken prefereert als het gaat om het ‘interacteren’ met merken.

Onderstaande presentatie geeft leuke inzichten op de wijze waarop deze consumenten mobiele media activeren om te shoppen, haar bankzaken te regelen, reizen boekt, omgaat met de gezondheidszorg. Een van de uitkomsten is dat  63% van de millenials een facebook bericht post tijdens het winkelen, 11% is bereid een tekstbericht  te sturen om een coupon te ontvangen, en 5% klikt op een mobiele advertentie.

Bekijk meer opvallende details over de millenialsgeneratie in onderstaande presentatie.

 photo:gromgull(cc)