Conversies. Wie wil het niet? Of het nu gaat om lead generation, een click-to call, het aanvragen van een brochure, of om een echte verkoop. Als online marketeer zijn we er allemaal naar op zoek. De customer journey van de consument wordt met het stijgend aantal mobiele devices echter steeds ingewikkelder. Hierbij zijn tablets niet meer alleen relevant voor de oriëntatiefase maar nemen tevens ook een steeds grotere rol in bij de consument als het gaat om de aankoopfase. Tijd voor 7 tips om de conversies op tablets te verhogen.

Pieken in tabletgebruik zien we vooral in de avonduren en in het weekend. Tablets zien we bovendien bij uitstek als ‘laidback device’ en wordt dan ook regelmatig voor ontspanningsmomenten ingezet. Deze populaire devices worden vaak gebruikt voor games, entertainment, vermaak (video’s kijken), app´s en overige browser activiteiten. Als de tablet al voor werk wordt gebruikt is het met name voor het checken van het e-mailverkeer. Waar de smartphone zeer persoonlijk is, wordt de tablet regelmatig gedeeld binnen een huishouden.

Tevens is uit eerder onderzoek gebleken dat ongeveer 90% een taak start op het ene device en de taak voltooit op het andere device. Locatie, Tijd, targeting mogelijkheden maar ook de grootte van het device en het gebruik bepalen welke doelstellingen en campagnes nu goed ingezet kunnen worden op de tablet. Bovendien zien we de tablet vaak gebruikt worden als ‘second screen’, gelijktijdig met het kijken naar een tv uitzending. Crossdevice inzet en follow up campagnes bieden adverteerders  al mogelijkheden om (branding/imago) tv inzet te combineren en te ´syncen´ met een meer actiematige campagne inzet op tablet en smartphone.

En dan nu de 7 tips voor het verhogen van conversies op tablets:

– Grotere buttons en maak ze uiteraard ‘touch friendly’
– Vermijd het invullen van tekst
– Dynamisch Keyboard
– Zet autocorrectie uit
– Zorg dat je ‘Font’ groot genoeg is
– Laat foto’s zien, daar is het device voor gemaakt.
– Schakel ‘hovers’ uit of los ze anders op.

Deze tips komen uit de onderstaande presentatie ‘De rol van mobile devices in de customer journey’ van Mobile Advertising specialist ‘mobpro professionals’. Mobpro heeft onlangs Tabvertising.com gelanceerd. Het adverteren op tablets kent een geheel eigen wijze van benaderen en inzet door wezenlijke verschillen ten op zichte van de smartphone en pc in o.a. consumentengebruik, grootte van het beeldscherm en device eigenschappen. Bekijk hieronder de presentatie en laat je informeren over Mobile- en Tablet Advertising.

bron:mobpro

photo:johnkarakatsanis(cc)