Als 65% van de shopping journeys start op een mobiel apparaat dan verwacht je ook dat merken hun budgeten steeds meer naar mobiel schuiven. Gelukkig is dit ook het geval. De laatste jaren wordt een steeds groter deel van het marketing budget naar mobiel geschoven. Dit percentage ligt tussen de 5% en 15%. 6% van de merken is zelfs helemaal voor 100% mobiel gegaan en focussen zich hier dus volledig op. We kunnen dus concluderen dat mobiel steeds meer een vast onderdeel uitmaakt van de mediamix. Kanttekening echter is het feit dat bij 53% het mobiele aandeel op 5% ligt. Maar met een smartphone penetratie die steeds verder stijgt kan dit aandeel alleen maar stijgen.

62% van de marketeers geven aan te weten wat hun consumenten doen op hun mobiele devices. Meer dan de helft (54%) wint al nieuwe klanten met de inzet van mobiel. Vrijwel de helft geeft aan dat de mobiele inzet voor extra omzet zorgt. Zijn we er dan al? Op vragen over activatie via mobiel, het winnen van nieuwe klanten, mobiele inzet voor verhogen van loyaliteit antwoord in alle gevallen bijna 50% hier eigenlijk meer mee te moeten doen.

mobile aandeel mediamix

Bron: Velti

Photo: WarmSleepy (cc)