Het Amsterdamse startup CloseAlert gaat een samenwerking met Email Service Provider Tripolis aan om de zogeheten ‘blinde vlek in e-mailmarketing’ op te lossen. Door de enorme penetratie van tablets en smartphones worden steeds meer templates responsive gemaakt. Relevantie is nu het toverwoord, en we snappen dat we steeds meer data nodig hebben om nog relevant te kunnen zijn aldus beide organisaties. 

“Om de wensen en behoeftes van je klant te begrijpen is het essentieel om goed te luisteren naar zijn ervaringen bij het openen en lezen van een e-mail”, aldus een enthousiaste Yori Högemann, oprichter van CloseAlert:

Dit hoeft helemaal niet duur en uitgebreid te zijn en slechts één keer per jaar te worden onderzocht. Het kan heel eenvoudig en structureel door het toevoegen van een positieve en een negatieve feedbackknop in elke e-mail die je verzendt. De ontvangers kunnen daarmee direct aangeven wat zij van de e-mail vinden en dit ook toelichten. De feedback en toelichting worden realtime verwerkt en gepresenteerd in ons CloseAlert dashboard. Hierdoor kun je gemakkelijk e-mails binnen een campagne of campagnes onderling vergelijken. De feedback zet je in om je e-mails te verbeteren en zo nóg beter op de behoeften van de klant in te spelen. Dit is iets wat bijvoorbeeld Telfort succesvol heeft gedaan. Telfort wist namelijk de klanttevredenheid van haar nieuwsbrieflezers te verhogen met maar liefst 22%.” 

Tripolis Solutions en CloseAlert hebben samen een koppeling ontwikkeld tussen het Tripolis Dialogue platform en het feedback platform van CloseAlert. Door deze koppeling is de oplossing van CloseAlert nu voor alle klanten van Tripolis eenvoudig beschikbaar gemaakt. “Met deze samenwerking maken wij het voor onze klanten nog gemakkelijker om hun e-mailmarketing activiteiten te optimaliseren. De klantervaringen die verzameld worden via CloseAlert zijn een perfecte toevoeging op de rapportage en analysemogelijkheden in het Tripolis platform”, aldus Conrad Hagemans, Country manager Tripolis.

Bron:Closearlert
Photo: vernieman (cc)