Het Anne Frank Huis is op de lijst van het NBTC de nummer elf dagattractie, maar geldt online als de winnaar op social media. Geen van de onderzochte attracties weet zo veel mensen te binden via Facebook en Twitter; het museum heeft ruim zevenhonderdduizend Facebook-likes en bijna 14.000 Twitter-volgers. Dat is ongeveer zestig procent van het jaarlijkse bezoekersaantal, waar andere parken gemiddeld zes procent van hun offline bezoek ook in online bereik weten om te zetten. Op de social ranglijst scoren musea sowieso goed: 4 namen in de top 5 zijn van musea. Het enige attractiepark dat de top 5 bereikt is de Efteling.

Vijf jongeren die vertellen over hun relatie met de Tweede Wereldoorlog, een filmpje van zangeres Caro Emerald die de wereld achter de beroemde kast bekijkt en aankondigingen van nieuwe exposities. Het is een kleine greep uit de berichten waarmee het Anne Frank Huis online volgers weet te binden. Met name de positie op Facebook draagt bij aan deze positie. Op Twitter hebben het Van Gogh Museum (117.000), het Stedelijk Museum Amsterdam (107.000) en het Rijksmuseum (89.000) het grootste bereik.

Bron:diversions.nl
photo:sky_hlv(cc)