Dit blijkt uit jarenlange studie van comScore dat honderden onderzoeken uit verschillende industrieën heeft onderzocht en benchmarks heeft geformuleerd dat adverteerders kunnen gebruiken om de prestaties van hun mobiele campagnes te begrijpen. Naast de stijging in aankoopintentie van 28 % toont het onderzoek nog meer marketing metrics waarbij mobiele banners een aanzienlijke bijdrage leveren.
Adverteren op mobiele devices met display bannering is de afgelopen jaren gestegen, maar lijkt dit jaar echt los te komen gezien de recente cijfers uit het Deloitte Rapport. Deloitte voert elk half jaar de Online Ad Spend Study uit in opdracht van het IAB. Het aandeel van display advertising binnen zowel mobiele sites als applicaties laat een aantrekkelijke stijging zien van 3,2% in 2012 naar 6,6% in het eerste half jaar van 2013. In-app advertising laat vooral binnen smartphones een mooie groei van 36% (index 136) zien.
Naast de standaard banner (320×50) zijn ook net als op het web steeds grotere formaten populairder geworden. De double sized banner, de halfpage ad, de expandable , maar ook rich media formaten en prestitials kunnen bij veel mobiele netwerken (o.a. Widespace, NakkoMedia, WebAds en Semilo) en uitgevers (Sanoma, de Persgroep en de Telegraaf) ingekocht worden.
Uit het onderzoek van comScore blijkt dat banners op mobiel niet alleen een bijdrage leveren aan een stijgende aankoopintentie maar ook een bijdrage leveren aan de geholpen merkbekendheid +20% en ´de waarschijnlijkheid het product/merk bij anderen aan te bevelen´ +22%.
Bron:comScore