De belofte van pushmarketing in een mobilemarketingstrategie is groot. 68% van de smartphonegebruikers heeft pushnotificaties bij het installeren van een app geactiveerd. Pushnotifications zijn direct, persoonlijk en de communicatieboodschap in de palm van je klant.  Het levert dan ook 50% hogere openrates op in vergelijking met e-mailmarketing en de clickthroughrates (CTR’s) zijn dubbel zo hoog.

Toch worden er nog te vaak irrelevante boodschappen verzonden bij pushnotifications, wat de kans op irritatie bij de klant verhoogd.In onderstaande presentatie van responsys en oracle worden 5 tips gegeven om juist het beste uit pushmarketing te halen.

Begrijp hoe en waarom klanten bepaalde informatie graag willen ontvangen.

  1. Bied customer value
  2. Luister naar je klanten
  3. Laat je klanten beslissen welke notificaties ze willen ontvangen en hoe vaak
  4. Laat je klanten zien waar de ‘exits’ te vinden zijn.

Bekijk de 5 tips en de uitleg met interessante statistieken in onderstaande presentatie.