Moeders. Naast dat ze over het algemeen een hart van goud hebben en erg lief zijn voor hun kroost is het een zeer interessante doelgroep voor adverteerders. En misschien wel door het hart van goud, staan moeders open voor het beste voor hun kinderen en voor hun gehele gezin. Ze besteden veel en met gemiddeld hogere aankoopbedragen en zijn hongerig naar informatie. 

Deze informatie is veelal online te vinden. Advies en informatie over voeding, kleding, kinderwagens, meubels, speelgoed en verzorgingsproducten. En jawel een groot gedeelte van de tijd worden ook aan App’s besteed.

Marketeers let op! Er is nu onderzoek gedaan onder meer dan 300.000 amerikaanse app’s (zowel Ipad, Iphone en Android-apps) en hun bereik onder de doelgroep ’moeders’.

Opvallend detail uit het onderzoek is dat moeders meer dan de gemiddelde doelgroep tablets gebruiken (35% t.o.v. gemiddelde Amerikaanse populatie 25%)

Welke apps gebruiken de doelgroep? Hieronder de bevindingen:

–      Moeders gamen net als veel andere doelgroepen. Op Android platforms zelfs meer dan de helft van de tijd, op de Ipad de helft van de tijd en op Iphone een derde van de tijd.

–      Opvallend is dat Lifestyle apps populair zijn op de Iphone

–      Social Media is na Games het meest populair op Android.

Moeders

Veel doelgroepen zijn actief met social media en gaming-apps. Dus wat maakt de doelgroep ‘moeders’ nou zo anders? Dat weten we als we kijken naar de Over-score index t.o.v. de gemiddelde app gebruiker.

Hieruit blijkt dat vrouwen meer dan gemiddeld tijd besteden aan educatieve en opleidingen apps, ook willen moeders weer fit geraken getuige het meer dan gemiddeld actief zijn op apps die met ‘health en fitness’ te maken hebben.

En ja mannen ook jullie hebben ook voor een keer gelijk! Moeders zijn heavy-shoppers en scoren hoog op shopping-apps, catalogus en lifestyle apps.

In onderstaande infographic het gehele overzicht per platform.

Moeders2

Bron:Flurry

Photo: blakespot(cc)