BlueConic brengt vandaag een functionaliteit op de markt waarmee marketeers hun apps (zowel iOS en Android) kunnen personaliseren.

Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen. Veel consumenten gebruiken websites en apps door elkaar heen.

Zo maakt 90 procent van de consumenten die op een app aan een bestelling beginnen, deze af op de laptop, aldus onderzoek van Forrester. En 69 procent van de mensen die zich via hun mobiel op een product oriënteren, vervolgen hun onderzoek op de laptop.

Tot nu toe waren marketeers niet in staat om deze kanaalswitches te begeleiden. Willem Rossieau, CEO van GX Software, leverancier van BlueConic: “Bedrijven hebben doorgaans een aparte personalisatietool voor de website en voor de app. Maar voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.”

Cross-channel-personalisatie

BlueConic wil naar eigen zeggen deze barrière in cross-channelmarketing uit de weg ruimen. Het is namelijk de eerste tool die apps niet alleen personaliseert op basis van het vertoonde bezoekersgedrag in de app, maar ook het eerder vertoonde gedrag op andere kanalen meeneemt, zoals websites en social media. Als iemand bijvoorbeeld op de website een aantal artikelen leest, dan kan BlueConic hem, als hij later verdergaat op de app, de draad weer laten oppakken bij het laatst gelezen artikel. En andersom werkt het ook: iemand die op de app een bestelling niet afrondt, kan op de website worden uitgenodigd dit alsnog te doen.

Bron:Blueconic
photo:smemon(cc)