De opkomst van smartphones en tablets hebben de retailbranche op zijn kop gezet. Het oriëntatie en koopproces van de consument is totaal veranderd  en stimuleren een gehele nieuwe wijze van marketing- en sales bedrijven.

Click-to-call button
En dat de smartphone niet alleen als oriëntatiekanaal wordt ingezet door consumenten in het shoppingproces bewijzen de cijfers.  Google geeft uit onderzoek aan dat maar liefst 70%van de consumenten de click-to-call button bij zoekresultaten heeft gebruikt. 61% van de consumenten geeft zelfs aan dat dit het meest belangrijkste instrument is tijdens de aankoopfase. Hoe hoger de prijs van het product, hoe groter de kans dat de consument contact opneemt via haar smartphone. Zorg er dus voor dat click- to-call buttons op elke pagina van uw mobiel geoptimaliseerde website centraal aanwezig zijn.

Mobile Commerce
70% van alle mobiele zoekopdrachten binnen een uur leid tot een actie. Ter vergelijking bij online desktop zoekopdrachten leidt 70% van alle zoekopdrachten binnen een week tot een actie.  Wilt u weten met welke vragen consumenten bellen klik dan hier.

Bekijk in onderstaande infographic de bewijsvoering voor een click-to-call button.

photo:skohlmann(cc)

click to call, m-commerce