Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Kinetic Design: een gepatenteerde technologie om per consument en realtime gepersonaliseerde merkadvertenties te creëren, zonder vooraf de grootte of lay-out te hoeven bepalen. De unieke merkidentiteit en advertentievereisten per klant vertaalt Kinetic Design naar een uitgebreid, machinegebaseerd framework dat bepaalt hoe de advertentie eruitziet. Kinetic Design overbrugt de marketingkloof tussen functie en ontwerp. Dit stelt marketeers in staat hun klantbetrokkenheid en bereik te vergroten. Ook halen ze optimale resultaten uit hun advertenties, terwijl ze in alle campagnes hun merkidentiteit behouden.

Dankzij een vrijwel oneindig aantal personalisatieopties is Kinetic Design in staat ruim zeventien biljoen verschillende designvariaties te genereren. De verbeterde creatieve mogelijkheden worden aangeboden als aanvulling op de productaanbevelingsmogelijkheden van Criteo, die gebruikers ervan verzekeren dat de advertentie-inhoud ook is afgestemd op realtime winkelgedrag van iedere consument. Marketeers kunnen nu hun boodschap en merkbeleving beheren tijdens het volledige digitale proces. Kinetic Design levert zowel op het merk geïnspireerde ontwerpen, als onovertroffen advertentieprestaties door elke impressie op de consument af te stemmen. In een door Criteo uitgevoerde test van 44 miljard impressies versterkte Kinetic Design de advertentiebetrokkenheid en werden de verkopen met tot vijftien procent verhoogd.

“Met Kinetic Design verstevigen marketeers hun merkidentiteit én profiteren zij van de prestaties waar wij om bekendstaan”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Noord-Europa bij Criteo. “De combinatie van uitzonderlijke content en gedetailleerde personalisatie met nieuwe branding- en ontwerpmogelijkheden helpt marketeers uitstekende campagnes te draaien.”

In tegenstelling tot concurrenten die vertrouwen op brede segmentering en ouderwetse A/B-tests – die kunnen resulteren in achterhaalde benaderingen –, gebruikt Criteo realtime inzichten om impressies per consument te personaliseren. Kinetic Design is nu beschikbaar voor alle dertienduizend Criteo-klanten wereldwijd.

Kinetic Design bestaat uit drie kerncomponenten.

· Composer: deze technologie biedt creatieve teams de mogelijkheid voor iedere klant een digitaal designframework te bouwen, gebaseerd op hun individuele merkrichtlijnen. Dit krachtige framework maakt personalisatie mogelijk voor de ruim 1,2 miljard maandelijkse gebruikers van Criteo, terwijl hun merkidentiteit behouden blijft.
· Real-Time Creative Optimization: alle ontwerpen in Kinetic Design zijn gebaseerd op consumentengedrag. Kinetic Design optimaliseert elke advertentie op basis van realtime consumentengedrag en de context van een advertentie door de meest relevante merkelementen uit het designframework van Composer te gebruiken. Zo ontstaat een een-op-eenklantervaring.
· Renderer: maakt het mogelijk om op dynamische wijze de meest optimale advertentiedesigns qua lay-out en pasvorm te genereren. Dit doet het door beperkingen in advertentiegrootte en lay-out weg te nemen. Hierdoor hebben marketeers de kans consumenten direct te bereiken binnen Criteo’s uitgebreide netwerk.

Door gepersonaliseerde en effectieve advertenties te creëren met een consistente merkidentiteit, zullen marketeers een vooruitgang merken in hun click-through rates, sales en einddoelen aldus Criteo.